ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΒΙΝΤΕΟΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ Η Εικονική Πραγματικότητα και το μέλλον των ηλεκτρονικών παιχνιδιών

Η Εικονική Πραγματικότητα και το μέλλον των ηλεκτρονικών παιχνιδιών



Η Εικονική Πραγματικότητα δεν βρίσκεται πλέον σε πειραματικό στάδιο. Από την εκπαίδευση έως την υγειονομική περίθαλψη, η τεχνολογία και οι εφαρμογές της εξελίσσονται πολύ γρήγορα, ενώ ταυτόχρονα ανοίγονται νέοι ορίζοντες στη βιομηχανία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Τα παιχνίδια, η κοινωνική συμπεριφορά και οι νέες τεχνολογίες αλληλοσυνδέονται. Αυτή η συνέργεια είναι ικανή να μεταμορφώσει τον τρόπο συμπεριφοράς μας, να βιώνουμε καταστάσεις και να διευρύνουμε τον ορίζοντά μας, αλλά επίσης επιτρέπει στους σχεδιαστές παιχνιδιών να αναπτύξουν νέες εμπειρίες ηλεκτρονικών παιχνιδιών.

Τι είναι η Εικονική Πραγματικότητα (ΕΠ)

Η ΕΠ είναι η τεχνολογία που μπορεί να εξαλείφει τους περιορισμούς με αδιαφάνεια, η οποία αντικαθιστά όσο το δυνατόν περισσότερες από τις αισθήσεις των χρηστών με έναν κόσμο στον οποίο οι ίδιοι τοποθετούνται. Παρόλο που τείνουμε να οραματιζόμαστε το κλασικό διαστημικό κράνος της δεκαετίας του ’90 μόνο για την όραση, ο ήχος είναι εξαιρετικά σημαντικός και έχει να παρουσιάσει εντυπωσιακή εξέλιξη στην αντίστοιχη τεχνολογία. Η ΕΠ δεν δείχνει απλώς τα πράγματα, αλλά φέρνει τον ίδιο τον παίκτη στο σκηνικό της δράσης και τον ενσαρκώνει στη προσομοίωση.

Τα νέα είδη παιχνιδιών

Νέα είδη παιχνιδιών έχουν αρχίσει να εμφανίζονται και να αναπτύσσονται, στα οποία δεν υπάρχουν κοινές πληροφορίες και ένα μέρος του παιχνιδιού υπάρχει σε μετα-επίπεδο, όπου το παιχνίδι μοιράζεται τις πληροφορίες του παίκτη με τους ανθρώπους γύρω του αποτελεσματικά και με επιτυχία. Είναι σαν μία βόμβα την οποία μόνο ένα άτομο με ακουστικά μπορεί να δει και πρέπει να περιγράψει τα καλώδια, να πει τα χρώματά τους, να δούμε τη σχεδίαση και να δώσει την περιγραφή στην ομάδα. Η ομάδα συμβουλεύεται τις οδηγίες, του λέει τι πρέπει να κάνει και ποιο καλώδιο να κόψει.

Το μέλλον των ηλεκτρονικών παιχνιδιών

Η ΕΠ είναι το μέλλον στα ηλεκτρονικά παιχνίδια, αλλά υπάρχουν κάποιες παράμετροι οι οποίες απαιτούν προσαρμογή προκειμένου να επιτευχθεί η συνολική κυριαρχία στη βιομηχανία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών.

Αρχικά, η θέση του παίκτη πρέπει να παραμείνει τόσο πρακτική και άνετη όσο και η σημερινή, που ο παίκτης βρίσκεται σε καθιστή θέση, χρησιμοποιώντας μόνο τα δάχτυλά του και τους βραχίονες για τον έλεγχο του παιχνιδιού. Ένα άλλο ζήτημα είναι ότι αυτή τη στιγμή η κίνηση σε ένα παιχνίδι ΕΠ χωρίς πραγματική κίνηση προκαλεί ενόχληση εξαιτίας των προβλημάτων του εσωτερικού του αυτιού. Μόλις βρεθεί η λύση σε αυτό (δηλαδή να είναι κάποιος σε θέση να κινηθεί με μεγάλη ταχύτητα στο παιχνίδι ενώ βρίσκεται στον καναπέ του, χωρίς ενόχληση για το 90% των χρηστών), τότε κανείς δεν θα χρησιμοποιεί πια οποιαδήποτε επίπεδη συσκευή.

Μια τέτοια συσκευή χρειάζεται επίσης να είναι τόσο φθηνή ώστε σχεδόν οποιοδήποτε σπίτι να μπορεί να αντέξει οικονομικά την αγορά της, όπως οι περισσότεροι άνθρωποι σε πλούσιες χώρες μπορούν να αντέξουν οικονομικά μια τηλεόραση και μια κονσόλα παιχνιδιών αυτή τη στιγμή. Επίσης, πρέπει να διαθέτει πραγματικά περιεχόμενο υψηλού επιπέδου. Καθώς σήμερα τα ηλεκτρονικά παιχνίδια με οθόνη είναι γεμάτα από δημοφιλείς ποιοτικούς τίτλους με προϋπολογισμό εκατομμυρίων δολαρίων και κυριαρχούν στην αγορά, η ΕΠ εξακολουθεί να εφαρμόζεται κυρίως σε παιχνίδια χαμηλότερου επιπέδου. Αυτό λογικά θα βελτιωθεί με την πάροδο του χρόνου, όσο η αγορά θα μεγαλώνει.

Έτσι, το πραγματικό ερώτημα μάλλον δεν είναι “εάν”, αλλά “πότε”, η ΕΠ θα κυριαρχήσει στην αγορά των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Μόλις η τεχνολογία λύσει τα σημερινά ζητήματα, τότε αυτό σίγουρα θα συμβεί.